Khamis, 26 Julai 2012

Tekad


Assalamualaikum..

Alhamdulillah maybe yang aku dok pening-pening piker,Dah  dipermudahkan Allah..Syukur Alhamdulillah.Hari tu post aku dok dilema wanita la kan.Ayat cewi giloss..haha.Setelah tekad dan sebulat suara aku memilih Universiti Sains Malaysia(USM) sebagai destinasi muktamad.Bukan atas nama APEX tapi aku da survey about this course.Banyak  peluang kerja bila keluar nanti.

Mula-mula aku check UPU,aku check-check dapat UKM dan USM.Hati aku terdetik nak pergi UKM.Tapi masih keliru plus dilema wanita sebab hati rasa berbelah bahagi.Aku takmau la nanti menyesal kemudian hari.So penyelesaiannya buat la istikharah.Hati tetibe interested dekat USM.Aku bukan apa,aku ni ada penyakit yang kritikal..

Ha,sakit apa la yang kritikal sangat tu??Aku ada masalah jiwa yang tak tetap pendirian yang kadang-kadang cepat je berubah hati.Ni la penyakit aku setelah sekian abad mengalami dilemma ni..hehe..Yela,kita kalau buat satu keputusan,decide la betul-betul bukan dipengaruhi mana-mana pihak.Tapi macam aku ni,mudah je berubah hati tambah-tambah bila aku dapat tau USM yang aku dapat bukan kampus induk tapi kat Kubang Kerian tu.Kat Kelantan tu!!

Tah la nak ikutkan lagi dekat tapi hati aku rasa berjauh hati dengan Kelantan.huhu..Ni lagi satu bila da research cari la betul-betul.Kan da salah,yang sebenarnya course aku kat Penang..kwkwkw..Buat malu diri sendiri je kan.Lantas rasa happy gila sebab Penang.Bukan apa sepupu aku dua orang kat sana.Ada la geng.Lega gila.Tak bole la nak buat problem kat sana<<======Tipu je..Aku baik,don worry,haha
Tak sangka dah terasa jadi adult le pulak.haha.

Tapi piker-pikir mesti banyak duit nak kena guna.Yela mahu ribuan nak guna.s0,haruslah bekerja sambil menyimpan untuk masa hadapan.Aishh,nyesal la mengabehkan duit gaji aku.InsyaAllah,aku nak buat perubahan bila aku kat sana.Doakan yang terbaik.Sayang semua.^_^ 

Selamat Berpuasa.Salam Ramadhan Al-mubarak =)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan