Ahad, 10 Jun 2012

Alhamdulillah

Assalamualaikum...


Tiba2 je tangan ni terasa ringan nk tulis macam2..he3.Aku rasa bersyukur sangat bila keputusan sem II dan pngk aku waktu aku kat matric hari tu.Sedih jugak bila tinggalkan kolej matrikulasi penang.T.T.Walaupun setahun tapi banyak kenangan aku especially ngn praticum aku yang memang terbaik laa..aik?nk cakap pasal pe ni??huhuhu


Sebenarnya aku nak share sikit la apa yg aku tempuh before setahun tu.Nak tau waktu keluar je keputusan SPM yang memang kurang memberansangkan tu aku agak kalut la dapat yang mana.Memandangkan mostly sepupu aku yang masuk form6 sume berjaya ke menara gading.Alhamdulillah tu rezeki mereka2.


Aku check2 dapat la melantun ke matrikulasi pulau pinang walhal aku aku tak apply pun kat situ.Tak pe rezeki kita kat mana2 pun sama kn??dan yang paling aku pening bila nak pilih samaada matrikulasi@politeknik.Tapi pak cik aku n opah aku banyak pengaruh aku masuk form6.The reason why??


Sebab sepupu aku ramai yang berjaya then nk tengok aku mcm depa.Lagi 1 once kita da dapat matrik kita xkan ditawarkan form6.Aku da explain kat pakcik aku tapi dia tetap suruh aku masuk form6 sampaikan pergi jumpa pengetua sekolah aku.Abah aku dengan penuh relax serah je keputusan kat aku asalkan terbaik.Memang sempoi kn.Macam mana la aku nk decide apa yang patut kn.


Bila jumpa je pengetua sekolah,beliau explain kat aku kelebihan matrik.Aku memang minat dari awal lagi tapi dapat halangan memang aku confuse la nk decide apa.Ramai yang kata kehidupan di matrikulasi susah.Aku sangat la takut dengan semua tu (*_*) wink..wink.Pak cik aku minta izin kat beliau supaya aku dapat form 6.Tapi pengetua kata:



"Awak jangan jadi orang yang kalah sebelum berjuang"


"Orang lain mungkin susah mungkin cara belajar mereka tak sama macam kamu"


"Saya yakin aku bole survive hidup kat sana"


Tapi pakcik aku memang bertegas nk tukarkan aku ke form6.Aku ni da macam tersepit.depa tak yakin aku boleh.Nak tukar memng memerlukan procedure yang banyak last2 depa lepaskan aku kat matrik dengan harapan aku boleh.


Ye!Aku kuatkan semangat kat sana bawak harapan mereka2 nak tengok aku bole.Alhamdulillah keputusan kedua2 sem aku 3.5 n above.Syukur sangat2.Allah makbulkan doa hamba dia.Benar lah orang yang berusaha pasti dapat hasil yang baik.Kadang2 aku rasa lemah dan tak mampu nak survive tapi bila aku pikirkan aku tak bole patah arah.Aku mesti tabah.Syukur Alhamdulillah.Pada kawan2 yang masih kat matrik@sedang buat keputusan nk ke matrik percayalah Allah pasti menjanjikan yang terbaik untuk kita.Anda semua boleh!



*kalau da rezeki nak jadi lecturer.AMINNNN..


Sama2 kita berjaya dunia n Akhirat dan dapat keredhaan ALLAH.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan