Ahad, 10 Jun 2012

My First Interview

Interview??!ohh,,no..

Assalamualaikum...
Setelah sekian lama tuan hamba menyepi..Akhirnya tuan hamba kmbli pula..dasyat kn..mmg bsarang gle kot aku pnye blog ni..Actually,,mmg byk sgt nk story ngn angpa..tp tu la..nk tlis je msti tgendala..ble dok tlis,,tgk la last update aku jun 2011???sgt la lama kn..=(



Berbalik pd entri di atas aku nk share sket cte psl tmdga aku hr 2..sgt la tdak dlupakan sehingga hr nih..aku prepare mcm2,smpai kn video syok sndri kne interview pn ada..ayah aku sdikit hairan,dok ckap sorang2 je..br la tau anak die nk p interview tu la preparation bgai nk rak..


Interview tu da lps pn.s0,br nk share skrg..heheh..Aku p interview kt tnjung malim..pjalanan yg agak jauh..aku bgn 4 pg sebabnya nk bertolak 5pg..tak kalut sgt sbb aku prepare sume awal2.Setibanya kat sne aku dengan penuh debaran sehati berdansa melangkah ke blok 8 tingkat 2.Teramat la debar n yang syoknya kwan skolah aku 1 bilik interview ngan aku.

s0,cepat2 la aku duduk sbelah die..my turn no.7..fuh,takot tau waktu tu.Bila turn aku asal lama sgt nunggu ni..yg len kjap je but time aku tetiba je cam iklan tv3 aku tunggu..huhu..Mak aih,,abg yg jaga kat luar tu panggil aku??

Nah,,nk sangat cepat kan..aku pun masuk la bilik tu..yang ada dlm pikiran aku waktu tu cuma nk bt yang terbaik je even mrepek pe pun..

Bermulanya sesi temuduga:


1


2


3

........................................................................


Mula masuk tu aku angguk2 geleng je kat 3 orang penemuduga dan aku bagi la salam..sebab semuanya islam..ikut tertib ya..ada 3 orang..2 perempuan dan sorang je laki..laki tu tugas dia cuma cek fail sjil2 kita..yg bertanya je 2 org..First sekali laki tu mintak fail sijil aku..aku bagi je la kan,da mintak.hehhe.yg 2org lagi tu minta aku duduk..aku kecut perut risau takot aku kne tmdga full in english.mau tergagap den.ni start interview:


"Nama apa?"

"Nur Fatin Nabila binti Mohd Zailani"  (muka sedikit hairan)

"Nak panggil apa ye??"

"Panggil fatin tak pa".


"Ok..boleh tak fatin ceritakan latar belakang dan penglibatan dlm kokurikulum"...

"Nama saya....bla..bla..bla.."
(but aku bole tlupa nk cerita psl penglibatan koku aku??)aku pn stop aku punya latar belakang aku dgn kata"ok itu sj"..weh,awat hang lupa ka nk cerita hang punya penglibatan koku.bole plak buat muka selamba sebab tak ingat soalan tu ada dtnya..huhu..

"Penglibatan koku??"

Alamak baru tersedar tak ckp pn tadi..buat selamba je la..





aku pn cerita la koku aku waktu sekolah menengah n matrikulasi..(menunngu soalan seterusnya dgn penuh debaran skali lagi..  

"Subjek apa fatin paling minat?"

"Saya sangat meminati subjek chemistry n biologi"


ye2 je kn..bole tahan la jgk minat tu..

"Mana paling minat?"

"Kedua2nya saya minat,biologi sebab saya suka proses2 yang berlaku."

"Dalam biologi minat chapter apa n part apa..lepas tu,ajar kat depan"


Takotnye,nk cte pe kt depan.??nasib la sbelum turn aku,sorg laki da ckap kne ajar kat dpan,better prepare tajuk apa nak ajar..takut aku bkn kepalang..aku pn terlintas nak ajar Mechanism of HIV.  Aku pn cite la part mana walhal aku xberapa ingat sgt chapter..Hentam saja la labu..huhu


Aku pun start la ngajo..in english ok..org tu da bagi tau awai2 lagi..



"Assalamualaikum n good morning everybody"

"0k,today I want to teach you about mechanism of hiv.."


"Please pay attention ya.."

"Firstly you must know the structure of HIV"


Aku pn lukis tanpa was2 padahal aku p lukis cell human..Aku pn cite la process yg mne aku betol2 ingat..Then, aku ckp thats all..senang betoi dikau melafazkan"that all"..hahhahah

"HIV ni ada x ubat?"

"Setakat ni mmg tak da ubat yang bole myembuhkan HIV.."


Aku penuh yakin ckap gitu..tp mmg kot lecturer aku ajaq gitu..

"Memang xda ubat ye??"

Beliau tanya dua kali mcm xpcya kot aku cakap..ntah2 beliau lecturer biologi???adooii..


"Xda..Retetan daripada HIV menyebabkan AIDS"


Nak kata statement aku betul tu mungkin la but xdescribe more detail.but pe pun i've try my best.xingat da apa cakap sgt time interview.Beliau banyak jugak nasihatkan aku pelung graduan pendidikan xsemestinya ada tempat.takut jugak.Aish,percaya pada rezeki Allah tu INSYAALLAH.


s0,sape2 yg belum berpeluang interview,better prepare ngan isu semasa.Aku kne first day interview then xbanyak jugak beliau tanya.Kawan aku hari2 yg sterusnya mmg banyak jugak ditanya.Ada yg kena jerit2,umpama nk marah student..lega tak kena.apa aku nk jerit??tah2 student jerit kat aku.huhuhu






g0od Luck pd yg interview!


b0le la share kan..mmg best!








========================================================================
tq,sebab rajin baca panjang2..=)..berakhir suda..dpt la angpa tau sket psl menda alah ni..






Tiada ulasan:

Catat Ulasan